- Насловна
- Истраживачи
- Милош Д. Хркаловић
Милош Д. Хркаловић
Докторанд, Факултет политичких наука, Универзитет у Београду.
ОДНОС ЦИВИЛНОГ ДРУШТВА И ДРЖАВЕ: ОД КОНФЛИКТА ДО САРАДЊЕ У КРЕИРАЊУ ЈАВНИХ ПОЛИТИКА
Предмет рада јесте однос цивилног друштва и државе, односно развој наведеног односа. Током дугог временског периода у којем заједнички егзистирају цивилно друштво и држава, дошло је до изразито великих промена у односу првог ентитета према другом, али и обратно, нарочито када посматрамо колективне актере у оквиру цивилног друштва. Циљ рада је двострук: прво, на научној основи ће се указати на појаву коју аутор назива парадокс цивилног друштва, будући да цивилно друштво у процесу креирања јавних политика заузима део традиционално схваћеног поља политичке државе чиме се бришу иницијално постављене границе; друго, указаће се на друштвене импликације које производе промене на почетном дихотомном нивоу цивилно друштво – политичка држава.
ОДБОР АГЕНЦИЈЕ ЗА БОРБУ ПРОТИВ КОРУПЦИЈЕ И ОДЛУЧИВАЊЕ ПО ЖАЛБАМА - ПРАКСА ОД 2011. ДО 2013. ГОДИНЕ
Рад се бави Одбором Агенције за борбу против корупције, као органом Агенције за борбу против корупције који има значајне надлежности, међу којима јесте и решавање у другостепеном поступку, односно одлучивање по жалбама на одлуке директора. Одбору Агенције за борбу против корупције приликом одлучивања по жалбама директно асистира Канцеларија Одбора. Такође, обрађују се проблеми у одлучивању по жалбама, као и пракса Одбора Агенције за борбу против корупције за 2011, 2012. и 2013. годину. Пракса Одбора Агенције за борбе против корупције ће се, поред одлучивања по жалбама, укратко приказати и на примеру одлучивања по ванредним правним средствима. Оба приказа ће садржати број донетих одлука, као и садржину првостепених одлука. Посебно ће се осветлити и одређене нелогичности које се могу идентификовати у институционалном аранжману када је реч о првостепеном и другостепеном одлучивању у Агенцији за борбу против корупције. Циљ рада јесте да се укаже на институционално устројство Агенције за борбу против корупције у домену Одбора, први краткорочни циклус одлучивања по жалбама, те да се предложе поједина решења којима је могуће унапредити рад Агенције за борбу против корупције.
ПРОАКТИВНА ТРАНСПАРЕНТНОСТ АНТИКОРУПТИВНОГ ПОНАШАЊА КОНТРОЛНИХ ТЕЛА У СРБИЈИ
Предмет рада јесте проактивна транспарентност органа јавне власти, тачније проактивна транспарентност антикоруптивног понашања контролних тела у Србији. Циљ рада је да укаже на значај који са собом носи проактивна транспарентност контролних тела, посебно антикоруптивних аспеката у њиховом раду, али и да се покажe тренутни правни оквир и релевантне слабости које постоје у појединачним српским независним контролним телима. Конкретно, обрадиће се проактивна транспарентност понашања три контролна тела – Заштитника грађана, Повереника за информације од јавног значаја и заштиту података о личности и Комисије за заштиту конкуренције, у три антикоруптивна сегмента – јавним набавкама, заштити узбуњивача и плану интегритета посредством њихових интернет страница. Три студије случаја контролних тела ће нам на јасан начин пружити увид у реално стање. Питање на које рад жели да одговори јесте колико су анализирана контролна тела проактивно транспарентна у антикоруптивном понашању и на који начин се она може унапредити. Закључак до којег се дошло јесте да је проактивна транспарентност антикоруптивног понашања највећа у законски прописаним сегментима, али да постоје и одређени изузеци.
ЛИДЕРСКЕ ИЗБОРНЕ КАМПАЊЕ - СРПСКА РАДИКАЛНА СТРАНКА 2016. ГОДИНЕ
Предмет рада јесте лидерска изборна кампања, тачније лидерска изборна кампања у Републици Србији, са нагласком на Српску радикалну странку 2016. године. Циљ рада је да укаже на феномен лидерске кампање, нарочито у нашој држави, као и да осветли друге феномене који су са њом у непосредној вези, као што je персонализација политике. Конкретно, обрадиће се кампања Српске радикалне странке у последњем парламентарном изборном циклусу 2016. године, посредством више индикатора. Студија случаја Српске радикалне странке ће нам пружити увид у саму кампању те странке, али и у стање када је реч о конститутивним елементима лидерских кампања у Србији. Резултат рада јесте доказивање распрострањености лидерских кампањау Србији, укључујући и ону Српске радикалне странке 2016. године.