SRBIJA I IZBORI 2012. GODINE
PREDSEDNIČKI IZBORI U SRBIJI 2012.
Sažetak
Rad u prvom delu jeste rezime političkog okvira koji je trasirao put glavnim političkim temama oko kojih su se lomila programsko-marketinška koplja istaknutih kandidata u (pred) izbornoj predsedničkoj kampanji. Drugi deo je posvećen analizi normativnog spora u vezi predsedničkih izbora, tačnije činjenici da je tadašnji predsednik Tadić odlučio da posegne za nepostojećom ustavnom kategorijom u vidu ‘’skraćenja mandata’’, kako bi spojio predsedničke izbore sa parlamentarnim i lokalnim, kandidovavši se tako treći put za mesto šefa države. Treći deo razmatra specifičnosti izborne kampanje i politički marketing. Autor u četvrtom delustatistički istražuje moguće političko pozicioniranje birača na relaciji dva izborna kruga. Ukršta opštinske rezultate kandidata iz drugog kruga na nacionalnom, pokrajinskom i gradskom nivou sa opštinskim rezultatima ostalih respektivnijih kandidata iz prvog kruga koji su dvojici prvoplasiranih pružili podršku za drugu rundu. Takođe se statistički testira veza između procenata osvojenih glasova Tadićau drugom krugu i stepena izlaznosti, ali i ‘’belih listića’’ na sva tri pomenuta nivoa analize. Rad se završava zaključkom u vidu posledica predsedničkih izbora koje one ostavljaju na politički život Srbije.
Reference
