Тема броја
НЕКИ АСПЕКТИ ЕВРОПСКИХ И МЕЂУНАРОДНИХ ИНТЕГРАЦИЈА
НЕКИ РАЗЛОЗИ ЗБОГ КОЈИХ СУ ПОТРОШАЧИ ИСТОКА ЗЕЛЕНИЈИ ОД ПОТРОШАЧА ЗАПАДА
Сажетак
Истраживања су показала да се човек, у зависности од тога на ком делу Земљине кугле обитава, различито понаша у процесу куповине. Аутори су у раду фокус ставили на разлике у начину исхране, опремању стана, транспорту и при куповини потрошних добара, као четири под-индекса Greendex-a, тј. индекса еколошки одрживе потрошње. Премаgreendex-у потрошачи у Индији се понашају еколошки најодговорније, док су потрошачи у САД-у супротан екстрем. На основу тога, циљ рада је да се уз помоћ аналитичких, синтетичких, компаративних, историјских и других научних метода утврде фактори који условљавају разлике у greenindex-у. Као пресудни фактори идентификовани су они који произилазе из економске ситуације као и из обичаја, религије и саме културе. У последњем делу рада дат је предлог како потрошачима са Запада приближити зелене производе и које то принципе треба примењивати приликом увођења самих производа у производни програм и лансирања на тржиште, а у циљу постизања одрживог развоја.
Референце
- Ђукановић Maрa, Животна средина и одрживи развој, Елит Београд, Београд, 1996.
- Ђукић Остоја, Култура, етика и вођење организације – хрестоматија, ГРАФИД Д.О.О. Бања Лука, 2006.
- Јекнић Ранка, “Системске и културне разлике”, Зборник радова правног факултета у Сплиту, Правни факултет, Сплит, 1/2007, стр. 119-135.
- Јеротић Владета, Човек и његов идентитет, ArsLibri, Београд, 2005.
- Лакић Никола, “Република Србија у контексту енергетско-климатске политике ЕУ: развој зелене економије у Републици Србији”, Политичка ревија, Институт за политичке студије, Београд, бр. 2/2014, стр. 245-271.
- Марковић Ж. Данило, Социјална екологија, VI издање, Завод за уџбенике, Београд, 2015,
- Марковић Ж. Данило, “Социолошки контекст економске делатности у савременом друштву”, Зборник радова Филозофског факултета Универзитета у Приштини, Косовска Митровица, XLII (1)/2012, стр. 135-156.
- Миливојевић Јован, Ђорђевић Александар, Стојановић Светлана, “Квалитет живота са аспекта филозофије живота и система вредности заједнице”, у зборнику Фестивал квалитета 2014 (FQ2014), (приредили Славко Арсовски, Миодраг Лазић, Миладин Стефановић), Факултет инжењерских наука, Крагујевац, 2014, стр. 56/11-56/14.
- Милтојевић Весна, „Одрживи развој и квалитет живота“, ТЕМЕ, Универзитет у Нишу, 3/2006, стр. 428-440.
- Милтојевић Весна, „Eкологија – хуманизам – култура“, ТЕМЕ, Универзитет у Нишу, Ниш, 2/2002, стр.245-260.
- Надић Дарко, Шуваковић Урош, “Национална стратегија одрживог развоја Републике Србије – политичка визија или утопија“, Ecologica, Научно-стручно друштво за заштиту животне средине Србије, Београд, No 62/2011, стр.161-167.
- Шуваковић Урош, Надић Дарко, “Климатске промене – глобални узроци, глобалне последице, глобално решење”, Ecologica, Научно-стручно друштво за заштиту животне средине Србије, Београд, No 70/2013, стр. 301-304.
- Field Listing: Population Below Poverty Line, Internet, https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/fields/2046.html
- GDP per capita (current US$), Internet, http://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.CD
- Levitt Theodore, The Marketing Imagination, New, expanded edition, The Free Press, New York/London, 1983.
- National Geographic and GlobeScan, Greendex 2014. – Consumer choice and the Environment – A Worldwide Tracking Survey, London, San Francisco, Toronto, September 2014.
- Ottman Jacquelyn,Stafford Edwin and Hartman L. Cathy, „Avoiding Green Marketing Myopia“, Environment, Science and Policy for Sustainable Development,Committee for Environmental Information (Saint Louis, Mo.), Taylor & Francis (Routledge), 48(5): 22-36· June 2006, pg. 22-36.
- Population, total, Internet, http://data.worldbank.org/indicator/SP.POP.TOTL
- Surya, R. & Banu, V.P., “Introduction to Green Marketing”, SSRG International Journal of Economics and Management Studies (SSRG-IJEMS) – volume 1, issue 2, Oct. 2014. pg. 1-7.
- Wilson Charlie and Grubler Arnulf, Lessons from the history of technology and global change for the emerging clean technology cluster, World Economic and Social Survey 2011,
- Yeng Fui Wong & Yazdanifard Rashad, “Green Marketing: A Study of Consumers’ Buying Behavior in Relation to Green Products”, Global Journal of Management and Business Research, Global Journals Inc. USA, Volume 15 Issue 5, 2015, pg. 16-23.