Изабери језик:
Тема броја

НЕКИ АСПЕКТИ ЕВРОПСКИХ И МЕЂУНАРОДНИХ ИНТЕГРАЦИЈА

НЕКИ РАЗЛОЗИ ЗБОГ КОЈИХ СУ ПОТРОШАЧИ ИСТОКА ЗЕЛЕНИЈИ ОД ПОТРОШАЧА ЗАПАДА

Сажетак

Истраживања су показала да се човек, у зависности од тога на ком делу Земљине кугле обитава, различито понаша у процесу куповине. Аутори су у раду фокус ставили на разлике у начину исхране, опремању стана, транспорту и при куповини потрошних добара, као четири под-индекса Greendex-a, тј. индекса еколошки одрживе потрошње. Премаgreendex-у потрошачи у Индији се понашају еколошки најодговорније, док су потрошачи у САД-у супротан екстрем. На основу тога, циљ рада је да се уз помоћ аналитичких, синтетичких, компаративних, историјских и других научних метода утврде фактори који условљавају разлике у greenindex-у. Као пресудни фактори идентификовани су они који произилазе из економске ситуације као и из обичаја, религије и саме културе. У  последњем делу рада дат је предлог како потрошачима са Запада приближити зелене производе и које то принципе треба примењивати приликом увођења самих производа у производни програм и лансирања на тржиште, а у циљу постизања одрживог развоја.

кључне речи:

Референце

    1. Ђукановић Maрa, Животна средина и одрживи развој, Елит Београд, Београд, 1996.
    2. Ђукић Остоја, Култура, етика и вођење организације – хрестоматија, ГРАФИД  Д.О.О. Бања Лука, 2006.
    3. Јекнић Ранка, “Системске и културне разлике”, Зборник радова правног факултета у Сплиту, Правни факултет, Сплит, 1/2007, стр. 119-135.
    4. Јеротић Владета, Човек и његов идентитет, ArsLibri,  Београд, 2005.
    5. Лакић Никола, “Ре­пу­бли­ка Ср­би­ја у кон­тек­сту енер­гет­ско-кли­мат­ске по­ли­ти­ке ЕУ: раз­вој зе­ле­не еко­но­ми­је у Ре­пу­бли­ци Ср­би­ји”, Политичка ревија, Институт за политичке студије, Београд, бр. 2/2014, стр. 245-271.
    6. Марковић Ж. Данило, Социјална екологија, VI издање, Завод за уџбенике, Београд, 2015,
    7. Марковић Ж. Данило, “Социолошки контекст економске делатности у савременом друштву”, Зборник радова Филозофског факултета Универзитета у Приштини, Косовска Митровица, XLII (1)/2012, стр. 135-156.
    8. Миливојевић Јован, Ђорђевић Александар, Стојановић Светлана, “Квалитет живота са аспекта филозофије живота и система вредности заједнице”, у зборнику Фестивал квалитета 2014 (FQ2014), (приредили Славко Арсовски, Миодраг Лазић, Миладин Стефановић), Факултет инжењерских наука, Крагујевац, 2014, стр. 56/11-56/14.
    9. Милтојевић Весна, „Одрживи развој и квалитет живота“, ТЕМЕ, Универзитет у Нишу, 3/2006, стр. 428-440.
    10. Милтојевић Весна, „Eкологија – хуманизам – култура“, ТЕМЕ, Универзитет у Нишу, Ниш, 2/2002, стр.245-260.
    11. Надић Дарко, Шуваковић Урош, “Национална стратегија одрживог развоја Републике Србије – политичка визија или утопија“, Ecologica, Научно-стручно друштво за заштиту животне средине Србије, Београд, No 62/2011, стр.161-167.
    12. Шуваковић Урош, Надић Дарко, “Климатске промене – глобални узроци, глобалне последице, глобално решење”, Ecologica, Научно-стручно друштво за заштиту животне средине Србије, Београд, No 70/2013, стр. 301-304.
    13. Field Listing: Population Below Poverty Line, Internet, https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/fields/2046.html
    14. GDP per capita (current US$), Internet, http://data.worldbank.org/indicator/NY.GDP.PCAP.CD
    15. Levitt Theodore, The Marketing Imagination, New, expanded edition, The Free Press, New York/London, 1983.
    16. National Geographic and GlobeScan, Greendex 2014. – Consumer choice and the Environment – A Worldwide Tracking Survey, London, San Francisco, Toronto, September 2014.
    17. Ottman Jacquelyn,Stafford Edwin and Hartman L. Cathy, „Avoiding Green Marketing Myopia“, Environment, Science and Policy for Sustainable Development,Committee for Environmental Information (Saint Louis, Mo.), Taylor & Francis (Routledge), 48(5): 22-36· June 2006, pg. 22-36.
    18. Population, total, Internet, http://data.worldbank.org/indicator/SP.POP.TOTL
    19. Surya, R. & Banu, V.P., “Introduction to Green Marketing”, SSRG International Journal of Economics and Management Studies (SSRG-IJEMS) – volume 1, issue 2, Oct. 2014. pg. 1-7.
    20. Wilson Charlie and Grubler Arnulf, Lessons from the history of technology and global change for the emerging clean technology cluster, World Economic and Social Survey 2011,
    21. Yeng Fui Wong & Yazdanifard Rashad, “Green Marketing: A Study of Consumers’ Buying Behavior in Relation to Green Products”, Global Journal of Management and Business Research, Global Journals Inc. USA, Volume 15 Issue 5, 2015, pg. 16-23.

     

периодика Политичка ревија 2/2017 УДК 658.89:502/504 45-62