Izaberi jezik:
Tema broja

PROTIVREČNOSTI GLOBALIZACIJE I MODELI MEĐUNARODNIH INTEGRACIJA

MIGRANTSKA KRIZA I TERORISTIČKA PRETNJA

Sažetak

Integracija migranata nije lak proces i dodatno je otežava saznanje da se među izvršiocima terorističkih napada nalaze lica koja su rođena u nekoj od država EU, a pripadaju drugoj ili trećoj generaciji migranata. Izveštavanje o terorističkim aktima i drugim krivičnim delima izvršenim od strane migranata dovodi do promene stavova domaćeg stanovništva prema migrantima, kao i veliki broj ekonomskih migranta koji dolaze iz zemalja koje nisu zahvaćene ratom kako bi rešili svoje ekonomske probleme. Broj terorističkih napada u Evropskoj uniji je u porastu u 2015. u odnosu na 2014. godinu, a problemi u integraciji postojećih i priliv novog talasa migranata kod velikog broja građana Evropske unije izaziva strah da će se broj terorističkih napada povećati. Da bi se izveo objektivan zaključak o osnovanosti takvog stava neophodna su istraživanja odnosa između migracija i terorizma i usklađenosti antiterorističkih aktivnosti sa prirodom tog odnosa.

Ključne reči:

Reference

    1. Вуковић Славиша, Превенција криминала, Криминалистичко-полицијска академија, Београд, 2014.
    2. Гаћиновић Радослав, ,,Моћ у остваривању колонијалне политике“, Српска политичка мисао, Институт за политичке студије, Београд, бр. 2/2015, стр. 131-147.
    3. Ђурђевић Зоран, Кривична дела убиства – етиолошке и феноменолошке карактеристике, Службени гласник, Београд, 2014.
    4. Ђурђевић Зоран, Радовић Ненад, ,,Стратешки правци Европске уније за супротстављање криминалитету и њихов значај за Републику Србију“, Српска политичка мисао, Институт за политичке студије, Београд, бр. 4/2015, стр. 275-291.
    5. Коларић Драгана, ,,Јавно подстицање на тероризам и пракса Европског суда за људска права – баланс између политике и европских правних тековина“, Српска политичка мисао, Институт за политичке студије, Београд, бр. 1/2014, стр. 73-94.
    6. Министарство унутрашњих послова Републике Србије, Процена претње од тешког и организованог криминала, Министарство унутрашњих послова, Београд, 2015.
    7. Министарство унутрашњих послова Републике Србије, Статистичке евиденције Одељења за аналитику Сектора за аналитику, телекомуникационе и информационе технологије, Министарство унутрашњих послова, Београд, 2016.
    8. Brancato Giovanni, Ricci Alessandro, Stolfi Melissa, ,,From home safety to international terrorism: how Italian talk shows framed migration after the Paris attacks“, Journal of Liberty and International Affairs, Institute for Research and European Studies, Bitola, бр. 1/2016, стр. 16-25.
    9. Clarke Ronald, Newman Graeme, “Police and the prevention of terrorism”, Policing: a journal of policy and practice, Oxford University Press, Oxford, бр. 1/2007, стр. 9-20.
    10. Council of the European union, EU Action Plan on combating terrorism, Council of the EU, Brussels, 2011.
    11. Council of the European Union, The European Union counter-terrorism strategy, Council of the EU, Brussels, 2005.
    12. European Commission’s Expert Group on Violent Radicalisation, Radicalisation processes leading to acts of terrorism, European Commission, Brussels, 2008.
    13. European Police Office, European Union terrorism situation and trend report, European Police Office, Hague, 2016.
    14. Frontex, FRAN Quarterly, Quarter 1, Frontex, Warsaw, 2016.
    15. HM Government, CONTEST – The United Kingdom’s Strategy for countering terrorism, The Stationery Office, London, 2011.
    16. Jacques Nancy, Europeans in 2016: Perceptions and expectations, fight against terrorism and radicalisation, Special Eurobarometer of the European Parliament, European Parliamentary Research Service, Brussels, 2016.
    17. Kutlu-Tonak Zümray, ,,Endless escape: From Syria to Turkey, then to Europe”, Studies in еthnicity and nationalism, John Wiley & Sons, Malden (USA), бр. 1/2016, стр. 121-134.
    18. Nail Thomas, ,,A tale of two crises: Migration and terrorism after the Paris attacks”, Studies in ethnicity and nationalism, John Wiley & Sons, Malden (USA), br. 1/2016, стр. 158-167.
    19. Reeves Frank, Abbas Tahir, Pedroso Dulce, “The ‘Dudley mosque project’: a case of islamophobia and local politics”, The Political quarterly, Blackwell Publishing, Oxford, бр. 4/2009, стр. 502-516.
    20. Roy Olivier, ,,What is the driving force behind jihadist terrorism? – A scientific perspective on the causes/circumstances of joining the scene”, International terrorism: How can prevention and repression keep pace? Bundeskriminalamt, Wiesbaden, 2015.
    21. Samad Yunas, “Community cohesion without parallel lives in Bradford”, Patterns of prejudice, Routledge, Abingdon (UK), бр. 3/2013, стр. 269-287.
    22. Schmid Alex, Links between terrorism and migration: An exploration, International Centre for Counter-Terrorism, Hague, 2016.
    23. United Nations General Assembly, New York Declaration for refugees and migrants, United Nations General Assembly, New York, 2016.
    24. Živaljević Dragan, Jugović Aleksandar, ,,Terorizam kao bezbednosni problem i društvena devijacija“, NBP-Žurnal za kriminalistiku i pravo, Kriminalističko-policijska akademija, Beograd, br. 1/2014, стр. 85-96.

     

PERIODIKA Srpska politička misao 4/2016 УДК 314.74:327.88(4) 217-232
ç