Izaberi jezik:
Tema broja

AKTUELNO

KORPORATIVNI ODNOSI S JAVNOŠĆU U INSTITUCIJAMA (NEO)LIBERALNE I SOCIJALNE DRŽAVE

Sažetak

Autor piše o korporativnim odnosima s javnošću u institucijama (neo)liberalne i socijalne države, s posebnim osvrtom na pojam, strukturu i funkcije teorijsko-metodološkog pristupa, na primer, u radovima Jirgena Habermasa, Lukmana i drugih relevantnih autora. U dilemi (neo)liberalna i socijalna država priklanja se modelu socijalne države blagostanja, imajući u vidu sve pozitivno-negativne posledice ovog modela. Analizirajući model korporativnih odnosa s javnošću, autor pokazuje da je on u suštini saglasnosti s konceptom (neo)liberalne države, pogotovu idejama Miltona Fridmana i ostalih zagovornika monetarističke škole u poslovnoj ekonomiji, politici i šire u društvu. Korporativni odnosi s javnošću jesu socio-ekonomski i politički indikator mogućeg modela savremene države u 21. veku, koja u uslovima globalizacije svetskog prava, privrede i politi­ke, ipak, će se zasnivati na inovacijama, znanju, komunikacijama, odnosno, informatičkom društvu. Stoga, korporativni odnosi s javnošću u institucijama države su pokazatelj socijalnog, političkog i ekonomskog karaktera jednog društva, pogotovu onih u tranziciji.

Ključne reči:

Reference

    1. Радивој Степанов, Увод у политику и политички систем, Нови Сад, 2008.
    2. Економско-пословна енциклопедија, Београд, 2003.
    3. Здравко Јеж, Принципи демократске правне државе, Бачки Петровац, 2004.
    4. Социолошки речник, Београд, 2007.
    5. Јован Бабић, „Друштвена одговорност корпорације“, Социолошки преглед, бр. 2/2007.
    6. М. Печујлић, В. Милић, З. Видаковић, Критичка теорија савременог друштва, Београд, 1991.
    7. Слободанка Недовић, Држава благостања: идеје и политика, Београд, 2005.
    8. Вучина Васовић, Савремене демократије, Београд, 2007
    9. Чедомир Богићевић, Право социјалне интеграције; Социјална држава; Индустријска демократија; Слобода рада, Подгорица, 2004.
    10. Гордана Вукадиновић, Радивој Степанов, Теорија права 1, Петроварадин, 2001.
    11. Драган Суботић, Друштвено одговорно пословање и социјална држава.
    12. М. Матић, М. Подунавац, Политички систем, Београд, 1994.
    13. Драган Лакићевић, „Модел социјалне правде у учењу Фридриха фон Хајека“, Метод и политика, Београд, 2003.
    14. Вељко Дубљевић, “Филозофија права Јигрена Хабермаса“, Правни живот, бр. 4/2009.
    15. Јирген Хабермас, Постметафизичко мишљење – филозофски чланци, Београдски круг, Београд, 2002.
    16. Вељко Дубљевић, “Како тумачити Хабермасову критику Ролсове концепције правде“, Правни живот, бр. 14/2008.
    17. Коста Јосифидис, „Држава благостања или благостање у држави: агонија вс агресија“, Социјални капитал и друштвена интеракција, Нови Сад, 2006.
    18. Наталија Перишић, „Европски социјални модели“, Социјална мисао, 1/2008.
    19. Дренка Вуковић, Социјална сигурност и социјална правда, Београд, 2005.
    20. Тодор Куљић, „Нестанак социјалне државе“, Политика, јул 2008. Невен Цветићанин, „Време за социјалну државу“, Данас, 15. јул 2008.
    21. Борис Лабудовић, „Теорија односа с јавностима“, СМ, бр. 9/2008.
    22. Драган Суботић, Пословна етика и вештине комуницирања, Београд, 2007.
    23. Драган Суботић, др Живојин Ђурић, Политика и мултимедијална етика, Београд, 2008.
    24. Радивој Степанов, Увод у политику и политички систем, Нови Сад, 2008.
    25. Драган Суботић, Корпоративна пословна политика и економски систем Србије интеракција политике и економије, књ. 4, Београд, 2009.
    26. Катарина Станковић, Економске доктрине, Крагујевац, 2009.
    27. Миомир Јакшић, Савремена макроекономска мисао, Београд, 2001.
    28. Дубравка Стајић, „Непостојање социјалног дијалога: преиспитивање демократских институција на крају приватизације“, Политичка ревија, бр. 2, Београд, 2008.
    29. Дубравка Стајић, „Друштвене и политичке претпоставке социјалне државе могућности и ограничења у транзицији“, Политичка ревија, бр. 2, Београд, 2009.
    30. Александар Новаковић, „Либерализам и демократија“, Српска политичка ми­сао, бр. 4, Београд, 2009.
    31. Жарко Обрадовић, „Србија држава социјалне правде (уставна начела и пракса)“, Политичка ревија, бр. 1, Београд, 2009.
    32. М. Радојковић, Б. Стојковић, Информационо комуникациони систем, Београд, Клио, 2004.
    33. Philip Kotier, Principles of Modern Marketing, Printice Hall International Inc., London, 2004.
    34. Јосип Судар, Промотивне активности, Информатор, Загреб, 1994.
PERIODIKA Srpska politička misao 4/2010 УДК: 659.4:321.01 207-236
ç