Tema broja
AKTUELNO
KORPORATIVNI ODNOSI S JAVNOŠĆU U INSTITUCIJAMA (NEO)LIBERALNE I SOCIJALNE DRŽAVE
Sažetak
Autor piše o korporativnim odnosima s javnošću u institucijama (neo)liberalne i socijalne države, s posebnim osvrtom na pojam, strukturu i funkcije teorijsko-metodološkog pristupa, na primer, u radovima Jirgena Habermasa, Lukmana i drugih relevantnih autora. U dilemi (neo)liberalna i socijalna država priklanja se modelu socijalne države blagostanja, imajući u vidu sve pozitivno-negativne posledice ovog modela. Analizirajući model korporativnih odnosa s javnošću, autor pokazuje da je on u suštini saglasnosti s konceptom (neo)liberalne države, pogotovu idejama Miltona Fridmana i ostalih zagovornika monetarističke škole u poslovnoj ekonomiji, politici i šire u društvu. Korporativni odnosi s javnošću jesu socio-ekonomski i politički indikator mogućeg modela savremene države u 21. veku, koja u uslovima globalizacije svetskog prava, privrede i politike, ipak, će se zasnivati na inovacijama, znanju, komunikacijama, odnosno, informatičkom društvu. Stoga, korporativni odnosi s javnošću u institucijama države su pokazatelj socijalnog, političkog i ekonomskog karaktera jednog društva, pogotovu onih u tranziciji.
Reference
- Радивој Степанов, Увод у политику и политички систем, Нови Сад, 2008.
- Економско-пословна енциклопедија, Београд, 2003.
- Здравко Јеж, Принципи демократске правне државе, Бачки Петровац, 2004.
- Социолошки речник, Београд, 2007.
- Јован Бабић, „Друштвена одговорност корпорације“, Социолошки преглед, бр. 2/2007.
- М. Печујлић, В. Милић, З. Видаковић, Критичка теорија савременог друштва, Београд, 1991.
- Слободанка Недовић, Држава благостања: идеје и политика, Београд, 2005.
- Вучина Васовић, Савремене демократије, Београд, 2007
- Чедомир Богићевић, Право социјалне интеграције; Социјална држава; Индустријска демократија; Слобода рада, Подгорица, 2004.
- Гордана Вукадиновић, Радивој Степанов, Теорија права 1, Петроварадин, 2001.
- Драган Суботић, Друштвено одговорно пословање и социјална држава.
- М. Матић, М. Подунавац, Политички систем, Београд, 1994.
- Драган Лакићевић, „Модел социјалне правде у учењу Фридриха фон Хајека“, Метод и политика, Београд, 2003.
- Вељко Дубљевић, “Филозофија права Јигрена Хабермаса“, Правни живот, бр. 4/2009.
- Јирген Хабермас, Постметафизичко мишљење – филозофски чланци, Београдски круг, Београд, 2002.
- Вељко Дубљевић, “Како тумачити Хабермасову критику Ролсове концепције правде“, Правни живот, бр. 14/2008.
- Коста Јосифидис, „Држава благостања или благостање у држави: агонија вс агресија“, Социјални капитал и друштвена интеракција, Нови Сад, 2006.
- Наталија Перишић, „Европски социјални модели“, Социјална мисао, 1/2008.
- Дренка Вуковић, Социјална сигурност и социјална правда, Београд, 2005.
- Тодор Куљић, „Нестанак социјалне државе“, Политика, јул 2008. Невен Цветићанин, „Време за социјалну државу“, Данас, 15. јул 2008.
- Борис Лабудовић, „Теорија односа с јавностима“, СМ, бр. 9/2008.
- Драган Суботић, Пословна етика и вештине комуницирања, Београд, 2007.
- Драган Суботић, др Живојин Ђурић, Политика и мултимедијална етика, Београд, 2008.
- Радивој Степанов, Увод у политику и политички систем, Нови Сад, 2008.
- Драган Суботић, Корпоративна пословна политика и економски систем Србије интеракција политике и економије, књ. 4, Београд, 2009.
- Катарина Станковић, Економске доктрине, Крагујевац, 2009.
- Миомир Јакшић, Савремена макроекономска мисао, Београд, 2001.
- Дубравка Стајић, „Непостојање социјалног дијалога: преиспитивање демократских институција на крају приватизације“, Политичка ревија, бр. 2, Београд, 2008.
- Дубравка Стајић, „Друштвене и политичке претпоставке социјалне државе могућности и ограничења у транзицији“, Политичка ревија, бр. 2, Београд, 2009.
- Александар Новаковић, „Либерализам и демократија“, Српска политичка мисао, бр. 4, Београд, 2009.
- Жарко Обрадовић, „Србија држава социјалне правде (уставна начела и пракса)“, Политичка ревија, бр. 1, Београд, 2009.
- М. Радојковић, Б. Стојковић, Информационо комуникациони систем, Београд, Клио, 2004.
- Philip Kotier, Principles of Modern Marketing, Printice Hall International Inc., London, 2004.
- Јосип Судар, Промотивне активности, Информатор, Загреб, 1994.