Izaberi jezik:
Tema broja

PITANjA IZ MEĐUNARODNIH ODNOSA

ISLAMSKA SUŠTINA ALBANSKOG SECESIONIZMA I KULTURNO NASLEĐE SRBA

Sažetak

Albanski secesionizam koji ugrožava srpsku kulturnu baštinu na KiM je po svojoj ideološkoj suštini islamski. Kako islam dogmatski zahteva neravnopravnost nemuslimana, po definiciji se srpsko kulturno blago nalazi na uda­ru. Ta činjenica da iza albanskog secesionizma leži islam je kod nas potpuno zanemarena. Problem se predstavlja kao delovanje sekularnog i antireligioznog albanskog naciona­lizma, što je netačno. Zbog svega toga ne shvata se kakva sudbina čeka srpsku baštinu na KiM. Nigde u islamskom okruženju nemuslimanske enklave nisu uspele da opstanu i polako nestaju. Albanski problem koji je oduvek bio islam­ski sada se cve više radikalizuje i pretvara i u antialban­ski, u meri u kojoj se albansko pitanje predstavlja kao sekularno. Samim tim jasno je kakva sudbina može da zadesi srpsko kulturno blago i zajednicu.

Ključne reči:

Reference

    1. Arabia, The Islamic World Review, Islamic press Agency office, Crown house, Crownelane East Burnham, N.R Slough Buck, England.
    2. Борба, Београд.
    3. Viron Кока, «L’Ideologie reactionaire du cierge dans l’annees 30 du XX sciècle», Studia Albanica, 1/1969, Ti­rana.
    4. Вук Стеф. Караџић, Етнографски списи, Просвета, Бе­оград, 1972.
    5. Gregory R. Copley, «The Road to Peace in the Balkans is Paved with Bad Intentions», Политикологија религије, бр. 2/2007.
    6. Gregory R. Copley, «Meeting the Burden of Statehoods: Is Kosovo Ready», Политикологија религије, бр. 1/2007.
    7. Драган Новаковић, „Исламска заједница у функцији остваривања албанских националних интереса“, Политикологија религије, бр. 1/2007.
    8. Дуга, Београд.
    9. Жорж Корм, Мултиконфесионалне заједнице, Свјетлост, Сарајево, 1977.
    10. Zekeria Idrizi, “Danger! ‘Wahhabis’ on the march in the Albanian lands”, Koha Ditore, 15.11.2005. Пришти­на. http://www.islamicpluralism.org/896/danger-wahhabis-on-the-march-in-the-albanian-lands, (Доступно 18.5.2013)
    11. Јован Радонић, Римска курија u јужнословенске земље 16-19 века, Београд, 1950.
    12. Xavier Bougarel et Nathalie Clayer, Le Nouvel Islam bal­kanique: Les musulmans, acteurs du post-communisme 1990-2000, Paris, 2001.
    13. М. Маровић, „Корени национализма y Албанској партији рада и њена опседнутост југословенским синдро­мом“, Идеје, 5-6/1987. Београд.
    14. Мирољуб Јевтић, „Political Science and Religion”, Политикологија религије, бр. 1/2007.
    15. Мирољуб Јевтић, Албанско питање u религија, Центар за проучавање религије и верску толеранцију, Бео­град, 2011.
    16. Мирољуб Јевтић, Проблеми политикологије религије, Центар за проучавање религије и верску толеранцију, Београд, 2012.
    17. Мирољуб Јевтић, Шиптари и ислам, Графомотајица, Прњавор, 1995.
    18. Муслимански глас, Сарајево.
    19. НИН, Београд.
    20. Оливер Потежица, „Вахабити придошлице на Балкану“, Политикологија религије, бр. 1/2007.
    21. Политика, Београд.
    22. Rene Pinon, L’Europe et la jeune Turquie, Paris, 1911.
    23. Синан Хасани, Косово, истине и заблуде, Загреб, 1986.
    24. Stefanak Polio, Arben Puto, Histoire d’Albanie des origines à nos jours, Roanne, 1974.
    25. Studies on Kosova, Arshi Pipa et Sami Repishti, Boulder east European monographs, Columbia University Press, New York, 1984.
    26. 2005 The New York Times Almanac.
PERIODIKA Nacionalni interes 2/2013 УДК 323.173(=18):28+930.85 (=163.41)](497.115) 231-252
ç