Тема броја
ЧЛАНЦИ И СТУДИЈЕ
УНАПРЕЂЕЊЕ КОМПЕТЕНЦИЈА МЕНАЏЕРА У СВЕТЛУ РАЗВОЈА ЉУДСКИХ И ДРУШТВЕНИХ РЕСУРСА
Сажетак
У овом раду аутор разматра питање унапређења компетенција менаџера с циљем унапређења људских и друштвених ресурса. У том контексту развој људског капитала је од изразите важности за развој како јавног, тако и приватног сектора. Друштвени ресурси су и друштвене циљне групе за тестирање развоја људских ресурса па и у смислу унапређења пословних компетенција. Унапређење пословних компетенција запослених свакако треба да се развија даље, и саме организације као друштвени ресурс одређеног сектора друштва али и друштва уопште. На примеру истраживања унапређења компетенција студената Факултета безбедности показало се као неопходно за перспективу њиховог запошљавања да се концепти људских и друштвених ресурса посматрају као динамичка, теоријско-практична целина. Таква која заправо има одлике feed – back целине, односно међузависности концептуалних и практичних решења по начелу повратне спреге.
Референце
- Barrick M.B., Monzit M.K., „Autonomy as a Moderator of the Relationships between the Big Five Personality Dimensions and Job performance”, Journal of Applied Psychology, 78 (1), 1993.
- Beamont P.B., Human Resource Management: Key Concepts and Skills, London, Sage, 1993.
- Bertz, R.D., Thomposett, R.E., „Comparing Traditional and Integrative Learning Methods in Organizational Training Programs”, Journal of Applied Psychology, 77 (6), 1992.
- Cattell R.B., The Scientific Analysis of Personality, Baltimor, Penguin Books, 1965.
- Eysenck H.J., The Structure of Human Personality, 3rd ed., London, Methuen, 1970.
- Gernstein M., Reisman H., „Strategic Selection: Matching Executives to Business Conditions”, u Schein E.H. (ed), The Art of Managing Human Resources, Oxford, Oxford Univ. Press, 1987.
- Lindolm, „National Culture and Performance Management in MNC Subsidiaries”, (1999/2000.);
- Ludwig T.D. and Geller E.S., „Assigned versus Participative Goal Setting and Response Generalization”, Journal of Applied Psychology 82 (2), 1997.
- Ortiz J.P., Arnborg L. „Making High Performance Last: Reflections on Involvement, Culture, and Power in Organizations”, Performance Improvement, Vol. 44, 2005.
- Шибер Ф.Б., Менаџмент људских потенцијала, Golden Marketing, Загреб, 1999.