Изабери језик:

Бела Мухи

  • Адреса: /
  • Email: /
  • Телефон: /
  • LinkedIn: /

Факултет пословне економије, Универзитет Едуконс, Сремска Каменица - Нови Сад.

периодика

ТРЖИШТЕ АВИО УСЛУГА У СРБИЈИ У НОВИМ ЕКОНОМСКО-ПОЛИТИЧКИМ УСЛОВИМА - ДОЛАЗАК НИСКОТАРИФНИХ АВИО КОМПАНИЈА

Једно од најпропулзивнијих сегмената транспортног тржишта у последњих 20-так година свакако представља тржиште авио услуга. Од првобитног мита о Дедалу и Икару, да човек може да лети, па до првог модела авиона браће Рајт и све до данашњих суперсоничних авиона, авио саобраћај је мењао много лица, али је задржао основну сврху, а то је да људе, што је брже и безбедније могуће превезе до њиховог одредишта. Светски ваздушни саобраћај је одавно изашао из почетне фазе развоја и економски се осамосталио, а директне државне интервенције су све мање оријентисане на инвестиције и субвенције (поготово у развијеним земљама где је дошло до консолидације ваздушног саобраћаја). Србија (као и земље региона) је постала интересантно тржиште за многе националне и нискотарифне авио-компаније. Тек ће се борба на овом тржишном сегменту развити, с обзиром да су многе велике и познате компаније већ успоставиле летове, а многе најавиле своје присуство. У овом раду се дају основна обележја пословних модела националних и нискотарифних авио компанија, при том фокусирајући се на тржиште Србије и на ваздухопловну политику у оквиру укупне економске, саобраћајне и развојне политике земље.