Tema broja

ČLANCI I STUDIJE 1/2018

UNAPREĐENЈE KOMPETENCIJA MENADŽERA U SVETLU RAZVOJA LJUDSKIH I DRUŠTVENIH RESURSA

Sažetak

U ovom radu autor razmatra pitanje unapređenja kompetencija menadžera s ciljem unapređenja ljudskih i društvenih resursa. U tom kontekstu razvoj ljudskog kapitala je od izrazite važnosti za razvoj kako javnog, tako i privatnog sektora. Društveni resursi su i društvene ciljne grupe za testiranje razvoja ljudskih resursa pa i u smislu unapređenja poslovnih kompetencija. Unapređenje poslovnih kompetencija zaposlenih svakako treba da se razvija dalje, i same organizacije kao društveni resurs određenog sektora društva ali i društva uopšte. Na primeru istraživanja unapređenja kompetencija studenata Fakulteta bezbednosti pokazalo se kao neophodno za perspektivu njihovog zapošljavanja da se koncepti ljudskih i društvenih resursa posmatraju kao dinamička, teorijsko-praktična celina. Takva koja zapravo ima odlike feed – back celine, odnosno međuzavisnosti konceptualnih i praktičnih rešenja po načelu povratne sprege.

Ključne reči:

Reference

    1. Barrick M.B., Monzit M.K., „Autonomy as a Moderator of the Relationships between the Big Five Personality Dimensions and Job performance”, Journal of Applied Psychology, 78 (1), 1993.
    2. Beamont P.B., Human Resource Management: Key Concepts and Skills, London, Sage, 1993.
    3. Bertz, R.D., Thomposett, R.E., „Comparing Traditional and Integrative Learning Methods in Organizational Training Programs”, Journal of Applied Psychology, 77 (6), 1992.
    4. Cattell R.B., The Scientific Analysis of Personality, Baltimor, Penguin Books, 1965.
    5. Eysenck H.J., The Structure of Human Personality, 3rd ed., London, Methuen, 1970.
    6. Gernstein M., Reisman H., „Strategic Selection: Matching Executives to Business Conditions”, u Schein E.H. (ed), The Art of Managing Human Resources, Oxford, Oxford Univ. Press, 1987.
    7. Lindolm, „National Culture and Performance Management in MNC Subsidiaries”, (1999/2000.);
    8. Ludwig T.D.  and Geller E.S., „Assigned versus Participative Goal Setting and Response Generalization”, Journal of Applied Psychology  82 (2), 1997.
    9. Ortiz J.P., Arnborg L. „Making High Performance Last: Reflections on Involvement, Culture, and Power in Organizations”,  Performance Improvement, Vol. 44, 2005.
    10. Шибер Ф.Б., Менаџмент људских потенцијала, Golden Marketing, Загреб, 1999.
PERIODIKA Administracija i javne politike 1/2018 1/2018 УДК 005.96 25-42
ç