Tema broja

EVROPSKA UNIJA, EVROINTEGRACIJA, EVROPEIZACIJA

STRATEGIJA PROŠIRENЈA EU 2014-2015 – NOVI PRIORITETI/ STARE OBAVEZE

Sažetak

Predmet ovog članka predstavlja analiza značaja koji ima javna uprava u državama kandidatima i potencijalnim kandidatima za članstvo u EU tokom procesa pridruživanja EU. Pri tome, treba imati u vidu da su administra­tivni kapaciteti jedan od važnih kriterijuma za konačnu ocenu spremnosti neke države da postane članica Evropske unije. Polazna tačka u ovoj analizi jeste Strategija proširenja Evropske unije 2014-2015. koja kao prvi priori­tet i ključni izazov za narednu godinu donosi neophodnost reforme javne uprave u državama, među kojima je i Srbija, koje imaju strateško opredeljenje da postanu članice EU u doglednoj budućnosti. Zatim se prelazi na pregled trenutnog stanja javne uprave u Republici Srbiji i dalje korake koji će u pogledu reforme javne uprave biti učinjeni. Cilj rada jeste da pokaže koliko Srbija kasni sa reformom javne uprave i izgradnjom institucija budući da je to jedan od bitnih preduslova za sprovođenje acquis communautaire-a.

 

Ključne reči:

Reference

    1. „Европски принципи за државну управу”‘ СИГМА радови бр. 27, Европски покрет у Србији, Канцеларија за придруживање ЕУ Владе Републике Србије, Београд, 2006.
    2. „Извештај о напретку Србије за 2014. годину”, Европска комисија, Брпсел, СВД (2014) 302.
    3. „Стратегија реформе државне управе у Републици Србији”, Влада Републике Србпје, Београд, 2004.
    4. „Стратегија реформе јавне управе у Републици Србији“, Влада Републике Србије, Београд, 2014.
    5. Communication from the Commission to the European Parliament and the Council, Enlargement Strategy and the Main Challenges 2012-2013, Biyssels, COM(2012) 600.
    6. Communication from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions, Enlargement Strategy and Main Challenges 2014 15, Bryssels, COM(2014) 700.
    7. Goetz, Klaus, „The New Member States and the EU: Responding to Europe“, in: Simon J. Bulmer, Christian Lequesne (eds), The Member States of the European Union, Oxford University Press, Oxford, 2005.
    8. Grabbe, Heather, „Europeanization Goes East: Power and Uncerta­inty in the EU Accession Process“, http://ceses.cuni.cz/CESES-141-versionl-3_l Grabbe_2002_pdf, (pristupljeno 16.11.2014.)
    9. http://www.eyropa.rs/mediji/najnovijevesti/3914/Novi+ekonom-ski+pristyp+Eu+prema+3apadnom+Balkany++.html#sthash.dpyf
    10. http://www.politika.rs/rybrike/Svet/Jynker-Narednih-pet-godina-bez-novih-clanica-EU.lt.html
    11. Lazarević, Milena, Marié, Sena, Orza, Amanda, Kreiranje politike i pregovori za pristupanje EU, Deutsche Gesellschaft für Interna­tionale Zusammenarbeit (GIZ), Beograd, 2013.
    12. Peters, Guy, Pierre, Jonn, Handbook of Public Administration, SA­GE Publications, New York, 2007.
    13. World Bank, „EU-8: Administrative Capacity in the New Member States: The Limits of Innovation?.” 2006.
    14. Илић, Миле, Илић Петковић, Александра, Јовановић, Ми­лан, „Достигнућа стратешког приступа у реформи државне управе у републици Србији у процесу прикључења Европској унији“, Teme, бр.4, Октобар-Децембар 2013, Ниш, стр. 1749-1762.
    15. Мишчевић, Тања, „Мадридски критеријум: административни капацитети као услов чланства у ЕУ“, Изазови европских интеграцијаЧасопис за право u економију европских ин­теграција, бр. 1, Службени гласник, Београд, 2008.
    16. Младеновић, Слађана, Тодоровић, Јелена, „Реформа правосуђа и јавне администрације у Србији у контексту политике условљавања ЕУ“, у: Стратешки правци развоја и утврђивања положаја Србије у савременим међународним односима, (ур. Марко Николић, Драгољуб Тодић), Институт за међународну политику и привреду, Београд, 2013.
    17. Тодоровић, Јелена, „Реформа државне управе у Србији и про­чее европских интеграција“, Политична ревија , Институт за политичке студије, Београд, бр. 3/2012.

     

PERIODIKA Nacionalni interes 3/2014 УДК 35.071+342.9:340.137 (497.11:4-672EU) 29-44
ç