Tema broja

Posebno izdanje 2019

SAVREMENOST MUZEJSKIH POLITIKA SPRAM TAKTIČKIH POLITIKA VREMENA U UMETNOSTI APG GRUPE

Sažetak

Predmet analize ovog rada jesu mogućnosti uticaja institucionalnog okvira na proizvodnju kulture i umetnosti u turbulentnom neo-liberalnom dobu, što je upoređeno sa taktičkom pozicijom umetnosti britanske grupe umetnika APG. Cilj rada jeste integracija pojmova politike, svakodnevice i taktičke umetnosti putem zaključaka iz istorije umetnosti druge polovine 20. veka kako bi ukazalo da savremena umetnost kojoj su pitanja, problemi i uslovi svakodnevice razlog nastanka, ipak ima udela u proizvodnji stvarnosti. To je izvedeno kritičkim, komparacijskim i dekonstruktivističkim teorijsko-metodološkim postupcima. Rezultati rada ističu različite načine promišljanja pojma instutucije od strane avangarde, institucionalne kritike, kao i savremenih teoretičara i istoričara umetnosti Borisa Grojsa i Hansa Beltinga, te kritičara Brajana Holmsa. Zaključci rada ogledaju se u činjenju razumljivim da se institucije kulture, u cilju svog delotvornijeg rada trebaju otvoriti prema političkim pitanjima i obratno da se ključne političke sfere trebaju otvoriti prema mišljenju iz umetnosti i respektu publike. Zaključak je i neophodnost pitanja o tome kakav proizvod bismo imali ako bi se institucionalno primenio i valorizovao rad praksi koje čine vidljivim još uvek nepremostivu distancu između političkog i svakodnevnog života, a koje pokušavaju da ga prevaziđu.

Ključne reči:

Reference

    • Belting Hans, ,,Place of Reflection or Place of Sensation?”, in: The Discoursive Museum, (еd. Peter Noever), MAK Vienna & Hatje Cantz Publishers, Ostfildern–Ruit, 2001.
    • Belting Hans; Buddensieg, Andrea; Weibel, Peter The Global Contemporary and the Rise of New Art Worlds, ZKM Center for Art and Media Karlsruhe/The MIT Press, Cambridge, MA, London, England, 2012.
    • Bolt Rasmussen Mikkel, ,,The politics of Interventionist Art: The Situationis International, Artist Placement Group and Art Workers’ Coalition’”, Rethinking Marxism, A Journal of Economics, Culture & Society, 21: 34-49, Routledge, London, 2009.
    • Grojs Boris, ,,Muzeji u doba masovnih medija”, у Učiniti stvari vidljivima. Strategije suvremene umjetnosti, (приредила: Nada Beroš), Biblioteka Refleksije, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb, 2006.
    • Grojs Boris, ,,O muzeju suvremene umjetnosti”, у зборнику: Učiniti stvari vidljivima. Strategije suvremene umjetnosti. (приредила: Nada Beroš), Biblioteka Refleksije, Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb, 2006.
    • Holmes Brian, ,,Extradisciplinary Investigations: Towards a New Critique of Institutions”, in: Art and Contemporary Critical Practice. Reinventing Institutional Critique (eds. Gerald Raunig, Gene Ray), MayFlyBooks, London, 2009.
    • Hudek Antony i Sainsbury, Alex, ,,The APG Approach”, The Individual and the Organisation: Artist Placement Group 1966-79, Rawen Row, London, 2012.
    • Jochimsen Margarethe, ,,Die ausgetretenen Wege der Selbstanalyse”, u APG Ausstellung von vier Projekten, Bonner Kunstverein, Bon, 1977.
    • Raunig Gerald; Ray, Gene; Art and Contemporary Critical Practice. Reinventing Institutional Critique, MayFlyBooks, London, 2009.
    • Walker A. John, ,,APG: Das Individuum und die Organisation. Ein Jahrzehnt des Conceptual Engineering”, APG Ausstellung von vier Projekten, Bonner Kunstverein, Bon, 1977.
    • Šuvaković Miodrag, predavanje Taktička kretanja, eksplozija jastva: Fluks, Fluksus i novi mediji, Fakultet za medije i komunikacije, Univerzitet Singidunum, Beograd, 2018.
    • Artist Placement Group, Introduction http://www2.tate.org.uk/artistplacementgroup/default.htm 28/01/2019
    • Nowotny, Stefan, The Double Meaning of Destitution. Internet, http://transform.eipcp.net/transversal/0507/nowotny/en  26/01/2019
    • The Individual and the Organisation: Artist Placement Group 1966-79,   http://www.ravenrow.org/exhibition/artist_placement_group/ 29/01/2019
PERIODIKA Srpska politička misao - posebno izdanje 2019 Posebno izdanje 2019 УДК 069:316.7 71-90
ç