Tema broja

DEMOKRATIJA I JAVNOST

PSIHOLOŠKI I DEMOGRAFSKI KORELATI KORIŠĆENJA RAZLIČITIH MEDIJA

Sažetak

Savremeni svet karakteriše između ostalog razvoj novih medija, i kreiranje nove i drugačije publike. Novi mediji utiču na svakodnevni život, ali i na život zajednice. Uz konvencionalne medije razvijaju se i alternativni mediji (pre svega internet). Osnovna odlika novih medija je konvergencija između različitih medijskih platformi i interaktivnost. U ovom radu ispitujemo varijable koje mogu uticati na izbor medija, koji će se koristiti kao osnovni izvor informisanja. Mogu li se definisati korelati korišćenja različitih medija? Da li su to demografske karakteristike (pre svega starost, obrazovanje i dohodovni status), ili neke psihološke karakteristike ljudi. Ili dominantan medij koji se koristi za informisanje jeste prevashodno određen kulturološkim i društvenim karakteristikama zajednice. U radu se analiziraju podaci kvantitativnog istraživanja na reprezenta­tivnom uzorku od 1050 građana Srbije, starijih od 15 godina, realizovanog 2008. godine.

Ključne reči:

Reference

    1. Fischoff, S (2005): Media psychology: A Personal Essay in Definition and Prewiev, Journal of Media Psychology, Volume 10, No. 1
    2. Fischoff, S. (2004): Media crisis Coverage: To Serve or to Scare, Journal of Media Psychology, Volume 9, No. 1
    3. Greenacre, M. (1993): Correspondence Analysis in practice, Academic Press Huh, S. (2008): Perception of and addiction to Online Games as a Function of Personality Traits, Journal of Media Psychology, Volume 13, N. 2
    4. Лемиш, Д. (2008): Деца и телевизиија, Clio
    5. Mendez, (2007): Message Distortion: The Effects of Media Content, Percep­tions of Media Bias, and Partisan Predispositions on Candidate Evalua­tions, Journal of Media Psychology, Volume 12, No. 2
    6. Murphy, S. (2007): A Social Meaning Framework for Research on Participa­tion in Social Online Games, Journal of Media Psychology, Volume 12, No. 3
    7. Pierce, T. (2006): Talking to strangers on MySpace: Teens Use of Internet Social Networking Sites, Journal of Media Psychology, Volume 11, No. 3
    8. Тењовић, Л. (2002): Статистика у психологији, Центар за примењену психологију друштва психолога Србије
PERIODIKA Srpska politička misao 4/2009 УДК: 316.774 105-116
ç