Tema broja

STUDIJE

PROMENE POLITIČKOG MARKETINGA – KOMUNICIRANJA, IDEOLOGIJA I NJIHOV UTICAJA NA DRUŠTVO

Sažetak

Rad se bavi transformacijom političkog marketinga, specifično komuniciranja, njegovih pojavnih oblika i suštinskih formi, promene ideoloških rečnika i generalnog uticaja nabrojanog na društvo. Političko komuniciranje više ne predstavlja samo razmenu informacija, poruka, ideja i stavova u trouglu vlast-mediji-javno mnjenje, odnosno između tri grupe aktera: političara, novinara i građana, već razmenu vrednosti koje suštinski ne moraju biti dugotrajne za bilo koji činilac ovog trougla. U tom smislu, ideologija je delimično izgubila na snazi i uticaju, iako se i dalje svesrdno primenjuje i teži proširenju, po svojoj suštini. Noseća ideologija koja se formira jeste globalno-konzumeristička ideologija i reflektuje se kao „mekana sila”, koja, kao i ostale postojeće ideologije, sve više pokušaja da se nametne kroz rudimentirano vizuelno predstavljanje, a sve manje kroz donedavno korišćene forme političkog i opšteg komuniciranja.

Ključne reči:

Reference

    1. Адам Б., Пол К., (2005) Увод у студије медија, CLIO, Београд
    2. Alger, D. E., The Media and politics, Englewood Cliffs-Prentice Hall, New York, 1989.
    3. Бал, Ф., (1997) Моћ медија: мандарин и трговац, ЦЛИО, Београд
    4. Chomsky, N., (1993) Beyond National Sovereignty, Interational Communications in the 1990s, Greenwood Publishing Group Inc.
    5. Chomsky, N., (1987) On Power and Ideology: the Managua Lectures, South End Press
    6. Chomsky, N., (1999) The Myth of the liberal Media: An Ed­ward Herman Reader, Peter Lang Publishing Inc.
    7. Craig A. S., Political Communication, Dryden Press, 1990.
    8. Ђорђевић, Т. Комуникација и власт, НИРО Младост, Београд, 1989.
    9. Еделман, М. Конструкција политичког спектакла, Политичка култура, Загреб, 2003.
    10. Errington, W. and Miragliotta, N., Media and Politics: An Introduction, Melbourne, Victoria, Oxford University Press, 2007.
    11. Graber, D. A., & Smith, J. M. (2005). Political communica­tion faces the 21st century. Journal of Communication, 55, 479-507.
    12. Inglehart, R. Globalization and Postmodern Values, The Washington Quarterly, 23 (1), 215-228, 2000.
    13. Inglehart, R. Modernization And Postmodernization: Cul­tural, Economical, and Political Change In 43 Societies, Princeton University Press, Princeton, 1997.
    14. Iyengar, S., & McGrady, J. A. Media politics: A citzens gu­ide, W. W. Norton, New York, 2007.
    15. McNair, B., An introduction to political communication, Routlege, London, 2003.
    16. Nacos B., Shapiro, and Isernia, P., eds., Decisionma­king in a Glass House: Mass Media, Public Opinion, and American Foreign Policy in the 21st Century, Boulder, CO: Rowman & Littlefield, 2000.
    17. Newman, I., The mass marketing of politics: Democracy in the an age of manufactured images, Thousand Oaks, CA: Sage, 1999.
    18. Paletz, L. D., Entman, R., Media, Power, Politics, Free Press, New York and London. 1981.
    19. Rogers, E., Dearing. J., Agenda-setting, Sage Publications, 1997.
    20. Славујевић З., Политички маркетинг, ФПН, Београд, 1999.
    21. Stuckey, E., The theory and practice of political commu­nication research. Albany: State University of New York Press, New York, 1996.
    22. Swanson, D. L., Politics, media and modern democracy, Greenwood, Westport, 1996.
    23. Swanson, D. L., & Nimmo, D., New directions in political communication: A resource Book, Sage, Newbury Park, 1990.
    24. Врег, Ф., Политичко убеђивање и политички марке­тинг, зборник радова Политички маркетинг, 2-2007, Загреб
    25. Watson, J., Media Communication: An Introduction to The­ory and Proces, 2 edition, Palgrave Macmillan, 2003.
    26. Woodward, G., Denton, Jr. R., Persuasion and Influence in American Life, Sixth Edition, Waveland Inc., 2009.
    27. Woodward, G., Denton, Jr. R., Political Communication in America, Prager, London, 1998.
PERIODIKA Nacionalni interes 3/2009 УДК: 32:316.77 233-245
ç