Tema broja

MEDIJI I KOMUNIKACIJE

POLITIČKA PROPAGANDA: RAZLIČITA SHVATANJA POJMA I FUNKCIJE

Sažetak

Cilj ovog rada jeste da se odbacivanje opšteg pojma “politička propaganda” u savremenoj zapadnoj literaturi i njegovo razlikovanje u odnosu na pojmove „politička persuazija“, „informativna politi­ka“, „oglašavanje“, „politički marketing“, „javna diplomatija“ i dr. razmotre sa teorijskog stanovišta, odnosno da se dâ naučno objašnjenje ustanovljenih razlika o prirodi, odnosno sadržaju i obimu ovih pojmova. Autor rada nastoji da utvrdi da li je teorijski utemeljeno razgraničenje pojma “politič­ka propaganda” od drugih pojmova kojima se zamenjuje, kojima se apsolutizuju razlike između ovih pojmova i oni uspostavljaju kao posebni entiteti, a što onda rezultira i odbacivanjem pojma “politička pro­paganda”.

 

Ključne reči:

Reference

    1. Bernays, Edward, „Manipulating Public Opinion: The Why and How“, American Journal of Sociology, Volume 33, Issue 6, The University of Chicago Press, 1928.
    2. Brahm, Eric, „Propaganda“ на web sajtu beyondintractability.org, 2007.
    3. Ellul, Jacques, Propaganda: The Formation of Men ’s Attitudes, Vintage Books, New York, 1973.
    4. O’Keefe, Daniel, J., Persuasion: Theory and Research, Newbury Park, CA: Sage, 1990.
    5. O’Shaughnessy, Nicholas, Henneberg, Stephan, C. M., „Introduction“ у The Idea of Political Marketing, Greenwood Publishing Group, Inc., 2002.
    6. Perloff, Richard, M., The Dynamics of Persuasion: Communication and Attitudes in the 21st Century, Lawrence Eribaum Associates, Inc., Publis­hers, New Jersey, 2003.
    7. Ross, Cristopher, „Pillars of public diplomacy“, Phil Taylor’s Website, ics.leeds.ac.uk, 2009.
    8. Scammell, Margaret, „Political Marketing: Lessons for Political Scien­ce“, Political Studies Association, XLVII, Blackwell Publishers, 1999.
    9. Slavujević, Zoran, Politički marketing, Fakultet političkih nauka, Beo­grad, 2005.
    10. Snow, Nancy, Information War: American Propaganda, Free Speech and Opinion Control Since 9-11, Seven Stories Press, New York, 2003.
    11. Sproule, James, M., Propaganda and Democracy: The American Experi­ence of Media and Mass Persuasion, Cambridge University Press, 1997.
    12. Taylor, Philip, M., British Propaganda in the 20th Century: Selling De­mocracy, Edinburgh University Press, 1999.
    13. Walton, Dоuglas, „What Is Propaganda, and What Exactly Is Wrong with It?“, Public Affairs Quarterly, 11, № 4, 1997.
PERIODIKA Politička revija 4/2011 УДК: 32.019.5 491-510
ç