Тема броја
ПОЛИТИКА И САВРЕМЕНО ДРУШТВО
ЈАВНО УПРАВЉАЊЕ И МОДЕРНИЗАЦИЈА ЈАВНОГ СЕКТОРА СРБИЈЕ
Сажетак
Аутор пише о појму јавног управљања и неопходности реформе јавног сектора у политичком систему Србије. Дефинише темељне појмове новог јавног менаџмента, јавног добра, јавне финансије, јавне службе, јавне услуге и јавне управе на основу чега идентификује динамичко-развојни и функционални модел реформе јавног сектора. Залаже се за предузетничко-профитабилни модел функционисања јавног сектора који утиче на природу, карактер и функционисање политичког система Србије, и у великој мери детерминише функционисање политичких институција у друштву. Исто тако, одређује профил јавног менаџера, структуру и међусобне односе система јавног управљања као и четири нова принципа функционисања новог јавног менаџмента. Свакако, уз низ практичних примера из актуелне праксе функционисања јавног сектора Србије у светлу финансијске кризе у свету.
Референце
- Стјепановић, Никола: Управно право, Београд, 1982.
- Schroeder, Richard G.: Управљање производњом, одлучивање у функцији производње, свеучилиште Minnesote, Zagreb, 1990.
- Костадиновић С., Рачић М., Љубојевић Г.: Пословно право, Графо-ЖИГ, Београд, 2002.
- Поповић С., Марковић Б., Петровић М., Управно право, Београд, 1995.
- Ристић, Жарко: Јавни сектор, Београд, 2008.
- Ристић, Жарко, Комазец, Слободан, Ковач, Јово: Економика јавног сектора, Београд, 1992.
- Ристић, Жарко, Јовановић, Душан: Корпоративни фискални системи: (јавни сектор, порески систем и буџетска политика), Београд, 1992.
- Ристић, Жарко, Радовановић, Доброслав, Јавни сектор, Београд, 2008.
- Ристић, Жарко, Грозданић, Ермина, Дамљановић, Предраг: Социјална економија и јавни менаџмент, Београд, 2008.
- Група аутора: Јавни сектор и његов значај, Београд, 2009.
- Група аутора: Евалуација јавних политика: теорија и пракса, Београд, 2005.
- Ђорђевић, Снежана: Анализа јавних политика, Београд, 2009.
- Ђорђевић, Снежана: Власти у акцији – свет јавних услуга, Београд, 2008.
- Дамјановић, Предраг, Ристић, Жарко: Јавни менаџмент и јавни маркетинг, Београд, 2007.
- Костадиновић, Светлана: Управљање јавним сектором, Београд, 2008.
- Harvey, Brooks, Zielman, Zance: Public private partnership: new opportunities or meating social needs, Combridge, 1984.
- Weidenbaum, Murray Z.: The modern public sector, new woys of doing the goverment’s bussiness, New York, 1969.
- Kotler Filip, Lee Nancy: Marketing u javnom sektoru, put do boljeg izvršenja, Beograd, 2008.